Chatfunktion på hjemmeside?
De senere år er det blevet mere populært at benytte en såkaldt chat på sin hjemmeside, hvor man kan skrive frem og tilbage med de gæster på hjemmesiden, der måtte have spørgsmål. Det er en suverænt effektiv funktion, hvis den bruges rigtigt. Og med rigtig mener jeg først og fremmest: At besvarelse af chat sker i åbningstiden – med det samme.
Heldigvis er det i dag muligt at hyre en virksomhed til at varetage denne funktion. Faktisk kan man købe sig til hele molevitten – både den nødvendige software på hjemmesiden og – fremfor alt – besvarelse af chat.
Hvad skal der til for at få chat på hjemmesiden?
Der er mange muligheder med diverse plugins og tilføjelser til forskellige CMS, og det kan være lidt af en jungle at finde det helt rigtige system. Men der er også plug-and-play løsninger, som for eksempel den løsning der tilbydes af det danske firma Topcall, der er specialister i netop kundeservice og telefonpasning.
De har udviklet systemer, der gør det muligt for dem at passe chatfunktionen på en kundes hjemmeside – og dermed yde en sublim service med hurtig reaktion til de gæster, der ønsker svar på spørgsmål etc. Det er i virkeligheden en helt naturlig udvikling i konceptet med at drive et såkaldt callcenter.
Internettet tager over
I en tid, hvor kommunikation via internet er mere og mere almindelig, falder en sådan service på et tørst sted. Det kan være endda meget problematisk for en mindre virksomhed at afsætte ressourcer til selv at betjen kunder via live-chat, da man i princippet skal bemande en computer konstant, mens der er åbent. Og det skal man – uanset om der er gæster på hjemmesiden, der vil chatte eller ej.
Intet er mere ødelæggende for oplevelsen end at tilbyde en chatservice – og så ikke besvare den.
Da en virksomhed som Topcall i forvejen kender til deres kunders services og produkter via arbejdet med telefonpasning, er det jo helt naturligt, at de også kan varetage denne hastigt voksende service, som web chat service jo er.
Hvis du ikke ved med sikkerhed, om det er noget for dig, kan du faktisk få en 30 dages gratis prøveperiode hos Topcall, hvor de betjener din live chat. Det er da værd at prøve!